woensdag 29 juli 2009

La Roux

La Roux is gaaf.

Toegegeven, smaken verschillen, maar je kunt niet om het fenomeen La Roux heen: die lekkere synthesizergeluiden, dat woeste rode haar dat het op wonderbaarlijke wijze wint van de zwaartekracht, dat hoge stemgeluid en die heerlijk bizarre videoclips.

La Roux komt op Lowlands.

Yesss! Duidelijk een moment om het dak er even goed vanaf te knallen. En een goed moment om hard, hoog en vals mee te schreeuwen, want op Lowlands is het volume toch zo hoog dat niemand je hoort.

La Roux werkt aanstekelijk.

Als ik die clips zie moet ik echt de neiging onderdrukken de raarste kleuren make-up uit m'n kast te trekken, en m'n haar met een föhn en veel haarlak in net zo'n absurde kuif te dwingen. Ook kan ik het niet laten goed hard mee te zingen. Voor mijn omgeving zou het mooi meegenomen zijn als ik bij op Lowlands voor een paar weken gruwelijk mijn stem kwijtraak, want geloof me: van de falsetto van La Roux wordt niet iedereen vrolijk, maar van mijn gepiep en gekraak wordt niemand vrolijk. Behalve ikzelf dan, maar ik hoef het met oordopjes in op de fiets ook niet aan te horen.

1 opmerking:

  1. Even het gekrijs van dat enge mens beluisterd... Ik denk dat ik toch voor jouw gepiep en gekraak ga. Zou ik de enige zijn? ;D

    BeantwoordenVerwijderen