maandag 3 augustus 2009

Drup drup drup...

In mijn hoofd is het Grote Inpakken al begonnen. Ik stel me dat voor als een soort grote, oude kraan, zo'n koperen, die langzaam begint te druppelen. Het begint bij één druppel, ergens halverwege juli: tent. Later volgen er meerdere druppels: slaapzak.. tandenborstel.. fleecedeken.. En dat wordt meer en meer, want de kraan begint harder en harder te lopen, alsof iemand hem steeds verder opendraait. vitaminetabletten regenlaarzen poncho's mueslirepen..

Op een gegeven moment wordt dat echt teveel, dan lig ik nachtenlang wakker van het geluid van die druppende kraan, die langzaam begint te stromen. Ik probeer alles met veel moeite vast te houden, want ik wil niks vergeten. Daarom begin ik altijd ruim van tevoren met het opstellen van een Checklist. Dé checklist van het jaar: mijn inpaklijst voor Lowlands! Normaal doe ik dat altijd gewoon op papier, met mooie grote letters op een A4'tje, en bij het inpakken zet ik mooie V'tjes voor alles wat er reeds in mijn tas zit. Maar nu heb ik speciaal voor Lowlands een blog gemaakt, dus waarom zou ik die niet gebruiken voor de belangrijkste lijst van het jaar? Zo kunnen mijn (vele?) lezers ook nog een bijdrage leveren als ze zien dat ik iets vergeten ben. Drup drup drup daar gaan we dan!

tent slaapzak luchtbed opblaaskussen fleecedeken slaapoordopjes TICKET muziekoordopjes medicijnen tandenborstel tandpasta haarborstel shampoo douchegel zonnebrand make-up make-upremover dikke trui lange broek nog een lange broek shirtje shirtje shirtje shirtje korte broek sokken nog meer sokken ondergoed extra schoenen regenlaarzen poncho mueslirepen bevroren pak appelsap ;) wodka malibu 2x6 hertog jan vitaminetabletten paracetamol handdoek grondzeil telefoon (enz?)

Er is maar één ding dat ik nooit op m'n lijstje hoef te zetten: het gevoel dat ik iets vergeten ben draag ik voor eeuwig met me mee...

3 opmerkingen:

  1. Tip van jip (naja, Stijn, eigenlijk).
    Zet de lijst op je PC in zo'n kladblokbestandje. Dat open je even snel als je iets toe wil voegen. Bewaar de lijst voor elke jaargang en pas 'm steeds aan. Scheelt nattigheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dus:

    Zaklamp
    Batterijen
    Opklapstoel/kruk

    BeantwoordenVerwijderen